Friday 1 February 2013

letak video dalam entry.

Apa khabar semua..harap sihat-sihat semuanya..saya cuma selsema sedikit..*asyik bersin-bersin je sambil buat entry ni* hari ni saya nak buat tutorial macam mana nak letak video dalam entry kita..tutorial ni saya tujukan khas untuk kawan sekelas saya..dia ni baru buat blog mari kita sama-sama menyokong dia ya..chaiyok-chaiyok azizi .

1. mula-mula awak semua tekan 'create new post'. macam dalam gambar bawah ni.




2. lepas itu , keluar macam ni..



3. tekan icon yang kat atas itu , macam ini.



4. then,akan keluar macam ni..




5. lepas itu , pilih la korang nak letak video dari mana.
6. kalau upload cari saja folder dalam lappy
7. kalau nak ambil kat youtube, pilih yang 'from youtube' lepas tu seach la nak lagu apa nanti ada keluar senarai lagu tu.

tu je yang korang kena buat ..senang kan.. agak-agak paham tak??
maaf la yea, ni tuto saya yang pertama.. insya Allah akan diperbaiki dari masa ke semasa .. jangan lupa mencuba ye..apa-apa pun terima kasih sudi membaca.

Akhir kalam dari seorang hamba Allah sentiasa tersenyum dan sebarkan kebaikan walaupun sekecil zarah .. ^_^



1 comment:

mawaddah warahmah said...

thanks jemput join G.A .. insya Allah sy join .. salam perkenalan ..