Friday 10 August 2012

Penghujung Ramadhan ..


Apa khabar semua..lama rasanya tak menjejakkan kaki ke blog tercinta ni..maaf la akhir2 ni sy sibuk sikit..sibuk dengan kuiz dan mid term..doakan la sy smoga dapat menjawab dengan jayanya....insyallah ..amin..

entry sy kali ni mengenai ramadhan al-mubarak.
alhamdulilah tahun ni kita diberi kesempatan utk menjalani bulan yang penuh keberkatan ini..




di bulan yang penuh keberkatan ini kita seharusnya lebih mendekatkan diri kepada Allah s.w.t. dan bukannya menambahkan jarak yang sedia ada..oleh itu penuhi lah bulan ini dengan melakukan amal kebaikan..

malah sekarang kita berada di dalam 10 ramadhan terakhir.. di dalam 10 ramadhan terdapat Lailatul Qadar..Lailatul Qadar lebih baik dari 1000 bulan...oleh itu sama-sama lah kita mencari Lailatul Qadar...kerana kita sebagai hamba Allah s.w.t. di muka bumi ni harus menambahkan saham Akhirat berbanding hanya menambah saham dunia..insyallah..sama2 la kita menambahkan baik diri kita..





apa2 pun sentiasa hiaskan muka kita senyuman ..senyuman merupakan 1 sedekah..jadi jangan lah kita kedekut untuk memberi sedekah yang percuma ini..=)




apa2 pun yang baik datang dari Allah s.w.t. yang buruk datangnya dari saya...maaf sekirannya  info dalam entry ni ad yang silap..mohon dibetulkan ..sy hanya berkongsi pengetahuan sy yang sedikit..moga2 bermanfaat..insyallah..




2 comments:

monologoehati said...

bulan yg penuh keberkatan.diharapkan kite semua sama2 dpt muhasabah diri dlm bulan ramadhan yg suci ini.
hah , kalo kedekut sgt nak derma , ringan2 kan laa bibir tu utk senyum. ILY kina :)

mawaddah warahmah said...

yea cik seha...sama2 la kita muhasabah diri...
sy kedekut ke? x taw la plak..huhuu
apa selama ni sy x cukup senyum ke?? insyallah sy akan senyum lebar lagi..hihii...